Vilken skidfest!

I had the time of my life
Det var länge sedan jag kände mig så nöjd över mig själv. Kortvasan (30 km) är nu avklarad här i Mora på tiden 2 tim 58 min och 39 sek. Jag är helnöjd verkligen! Blåbärssoppan och servicen har varit en ren fröjd! Men det bästa måste ha varit upploppet med allt folk, känslan av att äntligen komma i mål och få spurta livet ur sig sista biten. Fotona är tagna av ett företag som anlitades att fota alla åkare.

Jag i slutet av en uppförsbacke.                       Här har jag gått i mål.
 
Foto: Photomic.com

Ren folkfest!

Foto: Vasaloppet.se

Är tillsammans med G och hans föräldrar, och i skidyran som är här har vi tur att vi kan bo hos Gs mammas kusin; En spontan och go äldre man som sprungit marathon, åkt vasaloppet, simmat vansbrosimmet och cyklat vätternrundan x antal gånger. Vi har hängt i hans vallabod och lärt oss massor om fästen och skidtrix. Han är dessutom en av dalarnas bästa på att tälja dalahästar. Hans fru är en go gumma som berättat en massa historier från förr. Man kan bara sitta uppkrupen i en fåtölj och mysa :) 

Nu laddar vi om för Gs vasaloppet öppet spår, alltså hela sträckan på 9 mil. Eller det är väl mest han som laddar... Vi andra tar igen oss efter vårt lopp :P  Vi ska stå och heja och ha oss då på måndag. Jag är väldigt stolt över att han tränat så bra och planerar att genomföra detta :)     


En kul gräj bare så wi förstå hur i prater ;)

Värmländskt lexikon
i         =   de
fjöl     =   hål
ert      =  det
köna   =  tjej
glingt  =   halt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0