SD

Denna afton har jag deltagit i en lång debatt på fb om problemen med att Sverigedemokraterna har tagit sig in i riksdagen. Jag citerar nedan mitt slutord.


Johanna Pettersson
Om jag får avsluta och knyta ihop denna påse skulle jag vilja säga några ord. Att SD kommer in i riksdagen är sorgligt och för Sverige en varningsklocka. Att så många väljer att rösta på SD i detta val motför i förra måste tyda på något. Ja...g tror att detta kommer få alla de icke-rasistiska partierna att ta invandrarfrågan på allvar.Jag anser att väljarna för SD är besvikna på att invandrarfrågan och de problem som faktiskt är uppenbara vad gäller invandrarpolitiken idag inte har vågat diskuteras. Det är människor vi talar om! Människor som vi ska ta hand om, och sedan samarbeta med i samhället! De som kommer hit måste vi också kunna ge hjälp i form av svenskundervisning, de måste få chans att lära sig om våra värderingar och en sådan sak som hur det fungerar med jobb, utbildning, boende och räkningar.
Jag tror att Sverige på sikt kommer vara det främsta landet i världen vad det gäller organisering i denna fråga. Detta kommer få politikerna att "ta" på problemen och göra nåt åt dem. Låt oss hoppas på en ljusare framtid och ett större hjärta för våra medmänniskor. ♥
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0