Functional Moves

Jag sitter med öm rumpa och svettiga kläder på ett ljust laminatgolv. Ryggen lutar sig mot en step-bräda.  Jag blir instruerad att fantisera att jag håller i en stor pilatesboll. Vi lutar ryggarna åt höger, bak på sep-brädan, vänster och runt runt så går det i ett enda virrvarr av händer och armar som flyger runt i luften. Fläktarna i taket snurrar åt samma håll, och när vi byter håll blir jag alldeles yr. Jag är helt slut. och märker inte att alla andra slutat snurra. De sitter upp igen. Som vanligt. Oj då, hehe, tänker man och vill smyga ut och inte finnas till mer när instuktören släcker lyset och det är dags för avslappning. Men jag låg kvar.
-Jag orkade ju inte resa mig.

Det var alltså mitt första Functional Moves- pass på Active idag..

Hej sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0