Skådespel i höstlövsdans

..som jag vill se varenda meter på... Ja, jag trallar på alla Lasses låter som handlar om hösten vid denhär tiden. För vad ska man göra ända fram till maj? Hösten är en otroligt vacker årstid! Men tyvärr brukar vi ha en tendens att bara minnas regn och kyla.

Jag hade en otroligt bra helg in "the capitol of Scandinavia". 3 år har jag hängt med G och vi försökte fira så gott det gick med behandling på spa, relaxavdelning, sushi, shoppat nya skor (ja, det var faktiskt en underbar faktor denna dag! Faktiskt), middag på kvällen på restaurang och en halvvinglig prommenad längs vattnet i mörkret.

Men dagen efter den dagen fortsatte tempot med med Kusinbrunch på S:t Eriksgatan, ett shoppingförsök i stan med K och B men det gick inte så bra för fy sjutton vad mycket folk det var överallt. Lyckades skrapa ihop en ny bh och tillhörande trosor (oprovade.) Efter det for vi till Bagarmossen (ett ställe som inte finns typ) för att träffa Ida med pojkvän och hund. <3

Igår (ledig måndag) sov vi ut. Kanelbullens dag, i all ära, så jag gick till bageriet "Lilla maräng"och köpte nybakat bröd till frukosten samt kanelbullar. Solen sken orange mellan träden och överallt låg lönnlöv på backen. Hand i hand på långprommenad gick vi på stigar, genom alléer och längs ängar och låtsades att vi hade en liten hund som lufsade omkring och letade roliga pinnar. "Där vill jag bo", sa jag när vi gick förbi en gård med putsad fasad, grusgång, stor trädgård, stall och ängar. "Ja, om den bara låg nära vattnet så...", sa han... Jag kan inte minnas att jag släppte handen en endaste gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0