På prommenad genom livet

Livet är en prommenad. En lång en.

Men man kan också hinna tänka igenom sitt liv under en prommenad. En vanlig sådan, på kanske en timme eller två. Man ser tillbaka, tar djupa andetag i det man är och gör nu, och man försöker se klart framåt. Största delen av mitt liv ligger ändå framför mig. Vad är viktigt för mig? Vad drömmer jag om? Vad ser jag om 20 år? Hur vill jag ha det, och vad vill jag undvika?

Det mest underbara för mig är att jag har någon att tänka tillsammans med. Som kan säga; "näe, nu snurrar du till det igen", och försöker se med realistiska ögon på min oskuldsfulla fantasi. Han tar mig ner på jorden, kramar om mig och skrattar med mig, för att vi är glada och lyckliga. Man glömmer det allt för lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0