Tidsoptimist 4 ever

Varför har jag alltid bråttom?

Jag vaknar och ligger kvar en stund i sängen för att det känns som att det är så länge innan jag måste gå. Sedan granskar jag mitt morgontrötta och försörda ansikte i badrumsspegeln, noppar nåt strå i ögonbrynet, klämmer en finne eller grimascherar. Jag tror det är här jag liksom fastnar. Sminket åker på med omsorg och jag börjar fundera på att sätta igång me gröten. På de 10 min som är kvar hinner jag göra frukost, klä på mig, slarva bort och hitta saker, äta halva tallriken gröt, platta håret, leta nycklar och telefonen... viket tar mer än bara 10 min, och detta resulterar i att jag får småjogga till jobbet.

Jag är på plats i tid, jämt. Och missar aldrig en buss, och glömmer sällan något, men vad är det med mig? Varför ska det vara såhär jämt? Blir så trött på mig själv......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0