Jag försöker bo här

Började dagen rätt bra med en 45min powerwalk och åkte sedan (efter gröten och kaffet) in till stan. Mötte min far i lägenheten kl 10,30 för lägenhetsinspektion. Känns mycket bra att pappa har varit här och kollat hur det går för mig, tipsat och trixat samt lovat att han ska ta tag i kökstaket och bredspacklingen i hallen, skönt! :)

Mitt i all röra av burkar, tapeter, verktyg, kartonger och.. ja en massa skit, står min nyinköpta (från blocket) 120 säng. Man behöver väl inte så mycket mer? Lite mat kanske? Efter jobbet drog jag och handlade och insåg när jag kom hem att jag ju inte har varken kökskniv eller konservöppnare. Så middagen blev en banan, ett ägg, en avokado, ett äpple och lite ris. Ha ha ha... så spännande.

Parentes ang. riset: Mitt fullkornsris ska tydligen koka i 25 min som det står på förpackningen. På baksidan under tillagning står det att "riset behöver koka ca 15 min längre än angiven koktid". Vah?! Ska man vänta i 40 min på nåt så ospännande som ris. Herregud.. Jag kokade det i 20 min och fick äta det "knaperstekt" om man säger så.

Ett stort plus är att jag hittat ett nätverk där jag kan snylta på internetet, "jörgen" hette det. Kanon! Nu ska jag ta och sätta igång med att måla badrumstaket.
Tjingelitjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0