En såndär typisk Järna- dag

Den börjar alltid med att man får sova ut i lung och ro. Man försöker ligga kvar tills man blir alldeles för rastlös, kissnödig eller sugen på frukost. Här skippar jag gröten och äter istället en rejäl bit mörkt bröd med alla pålägg man kan komma på och 2 bamsekoppar med kaffe och mjölk tillsammans med älsklingen framför tvn.

Sedan, efter en timme eller så, tar jag på mig löpaarkläderna och springer den klassiska mora-rundan på 7 km i lagom fart. Dusch sedan och på med lite coola kläder och klackar (såntdär som Markus Åsber säger att man inte kan ha i Söderhamn för att man måste sjunka till sin stads nivå) som man kan ha på sig i Stockholm. Så åker vi iväg till nån butik, träffar nån kompis till Gurra, och framför allt: Drar på second-hand. Idag har jag hittat en kappa, ett par klackstövlar, ljuslyktor, en blomkruka och en kristallkrona, alltsammans till ett värde av 470 spänn.

Hem sedan och tar ett glas vin eller så och börjar sätta igång med maten. Sedan sitter vi alla (Vi, Gurras föräldrar och syrra, och idag: även mormor) länge och väl och njuter och pratar. På kvällen blir det en kopp te framför tvn eller vid köksbordet medans alla småpysslar med saker. Och lite senare en film med lite godis om man har tur :)

Snart börjar vanan att åka ut till landet här där de har sin sommarstuga. Man längtar till sommaren! Då kommer jag mest ligga i en solstol med nyinköpt baddräkt, solbrillor och en tjej-blaska. Enjoy life alltså.

Imorrn ska jag åka in till Stockholm och träffa Ida Nilsson hela dagen och hänga på ikea, shoppa lite kläder och kanske luncha nån fräsch sallad, och fika en latte. Det kommer bli en såndär supermysig dag :)
Sov gott folket! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0