Thank God it's monday!

Vilken jädrans helg, rent utsagt! :D
Denna helg har jag fått bevisat att man kan äta så många jordgubbar att man blir illamående. Svenska jordgubbar. Jag betalade inte. Det gjorde mamma och pappa som snällt bjudit mig och min G på midsommarlunch tillsammans med lite släktingar.

Får dras med H hela helgen, som jag så gärna gör och så ploppar underbara J upp som jag inte träffat på år och dar. Så söt i sin rosenröda klänning som hon är så stolt över. Så stolt att jag blir stolt över att hon passar så bra i den. Så minns jag genast att jag alltid förr fundrade på hur denna person skulle kunna klara sig utan sin telefon och sina sms..

Men nu tänkte jag förklara varför detta inlägg heter som det heter. Lätt att deppa va? Efter en sådan helg med mat och dryck, vänner, lite ledigt, fint väder, pojkvän, utgång, shopping, mera mat och bara det att det är helg. Läste en bok om livskarriär som jag fick av min kloka far där det stod några motiverande ord. Istället för att tänka; bajskorv, det är måndag... och sen sucka över allt som komma skall på jobbet och allt man måste fixa så vänder man på steken!

Vad är bra med måndag?
  • Man kan tänka tillbaka på en bra helg
  • Man kommer in i bra mat och träningsvanor igen
  • Man kommer upp nån gång på morgonen
  • Det blir allmän ordning och reda vad gäller sopor, städning och disk
  • Mat på fasta tider
  • Man somnar före 00.00
  • Man kan tänka på vad fort veckorna går och att det snart är lön igen
  • Man börjar sakna sina vänner och sin familj
  • Man blir taggad till nästa helg!
Thank God it's monday!!! Jag menar så det blir nån ordning. Tänk om det var lördag jämt.
Hur skulle du se ut? Tjock, lat, pank, full....?
Tummen upp för måndag!  ;)

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0