Storbråk

Det är ju så mycket hela tiden. Eller hur? Så visst måste man passa på att sova ut när man kan? Det tror jag. Jag tror att man vinner mycket på det. I längden. Mycket sömn är bra mot stress. Ljuva morgon, när man slår upp ögonen vid 9 och tillåter sig själv att somna om en stund till.

Men krasch och bang, skrik och gråt. Ett par (tror jag) ovanpå eller nån annan stans i samma hus grälar som attan och det är inte kul att höra. -Du lyssnar aldrig på mig, bara ältar allt som är dåligt med mig, du får mig att känna mig så jävla värdelös....
Så bekanta ord. Sånt man tänker ibland. Men knuffar bort tankarna för att inte låta sig tryckas ner... Ja, tyvärr. Dessa ord tänker jag minst en gång, nästan varje arbetsdag.

Så jag är trött på det där. Inte idag, snälla... Det är ju en sån fin dag. Ett bråk passade liksom inte in. Som att nån ritar en sträckgubbe på mina nya tapeter. Fel helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Jo, jag har varit här en vecka nu :) men som vanligt äre så mycket man ska hinna med när man är här.. Vet inte riktigt om jag har rätt mobilnr till dig? Skickade sms till dig när du fyllde år, men fick Inge svar. Antog att du bytt nr. Åker hem på onsdag igen. Jobbar du hela veckan?

2010-07-11 @ 20:09:59
URL: http://idaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0