Näe, jag skiter i det

Det blev ett himla tjat om dethär med tandläkaren alltså! Hon ringde förresten upp mig idag, betydligt mycket trevligare, riktigt glad faktiskt, och sa att det skulle komma nån sorts rabatt efter första juli. Så jag sa att jag väntar tills dess och kommer och kollar mina tänder då. Larvigt kanske? Det är ju inte så mycket pengar i längden, men det kan innebära ett par nya skor istället! (Många räknar ju pengar i pizzor, öl eller något annat, varför inte räkna värdet i skor? :D). Och med den tanken så valde jag att skjuta upp alltihop.

Men dendär försäkringen, när man ska betala ett tusen nånting per år... det måste ju bli dyrare för mej? Det är ju dyrare än att gå på en vanlig undersökning en gång varje år? Hade jag haft hål jämt och ständigt så visst hade jag nog tjänat på det, men nu? Nääe? Hjälp! Ricky, du som redan är inblandad! Haha

Längtar efter att sätta punkt i denna fråga.

Kommentarer
Postat av: Ricky

Hahaha tyvärr är jag ingen expert, men jag vet en som är. Ida Bergman jobbar för tusan på folktandvården, hon måste ha koll på sånt där ;) Men jag tror att den där försäkringen kommer göra det väldigt mkt billigare om du ngn gång måste laga tänderna, men som sagt, äre värt det? Klurig fråga! :)

2010-01-21 @ 14:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0