Second hand -I'm a fan!

I söder säger man "Second hand" och norrut: "Loppis." Vad låter bäst, snyggast, fräschast? Det är ju uppenbart!
Om man går på just en second hand butik i tex Stockholm får du vara beredd att betala rejält för de fynd du gör, medans man längre upp kan komma hem med en hel hög av skor, kläder, väskor, solglasögon, skärp, prytlar, för ett par hundra! Visst, det finns mycket skräp, men man måste hitta guldkornen. Fantisera, prova, posa, snurra, skratta!

I stugan utanför Ö-vik var jag, Gurras syster och mamma på en stor hedlig "Loppis" och fyndade rejält. Egentligen vill jag inte berätta vad jag hittade. Ingen skulle ha minsta misstanke om att plaggen inte är köpta på en "riktig" butik. Faktum är att plaggen är coola, egna och precis mig :) Man vet ju hur det känns att springa på nån på stan med exakt lika jacka/tröja/jeans... Söderhamn är ju Söderhamn.

Så jag skulle vilja slå ett slag för Second hand! Erikshjälpen nästa. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0