Pimp my life

Stockholm. Jag vet inte vad det är men jag älskar att andas in den luften. Vad gör väl försenade tåg? Ska man kalla det att man trivs, kanske? Så mycket folk som går fort, sakta, ensamma, i gäng, i familjer, i klackar, i träningskläder, i kostym, i jobb-uniform, svart, rött, rutigt, spretigt, lockigt.... alla är olika och ingen verkar höja ögonbrynen åt någon.
Jag är rättså nörd-cool med mina "wanna-be-designer" brillor och kort rufsigt hår, hemma i Söderhamn. Men i Stockholm, mitt ibland alla människor, är jag det liksom... mer. Allt är större där.

Men sedan styrde kosan till Södertälje hamn för att sedan bli upplockad av mannen och körd i bil till Järna. Där av min frånvaro här. Ni får ursäkta att en hard working woman ibland PRIORITERAR bort sin blogg. (Jo, det har kliat i fingrarna, men jag måste hinna träffa G så många sekunder som möjligt när vi väl ses! Tihi). Båten fungerar efter byte av motor.... gissa en som var glad som en 5-åring som fått glass.

Eftersom trädgården blommar över av bär såg jag till att de blev ordentligt omhändertagna och blev till både saft och sylt. Klå den, haha! Farmorsfasoner. Men det var riktigt roligt!

Men bäst av allt. Min garderob har fått sig ett lyft. Tokrea på märkeskläder. Gurras mamma e bäst på att hålla sig uppdaterad när det gäller sånt. Har inhandlat bla en kavaj från New House ord pris: 1699, för 200 spänn, kjol New House ord. pris:1199, för 100, skjorta från Boomerang ord. pris: 999, nu 150, klänning från SOAKED In Luxury ord. pris 699 för 100.... Totalt handlade jag kläder för ett ord. pris värde av 6300 kr för 850 kr. Vilken pimpad garderob! Och synd att jag nu avslöjat mina fynd :P Kom på mig själv när jag sprang från tåget till jobbet i morse (åkte hem 05.24 i morse) i regnet, att oj, kavajen kanske inte mår så bra av att få regn på sig..?

2 bra saker till: 1. Löneökning med en krona till i timmen! Hurra, haha :P och 2. Ska börja träna på Active med J. Time to pimp (pump) our bodies ;) 3. Massa festligheter i kalendern.

Livet känns på topp när jag tänker på den närmaste framtiden. Skön känsla. Hopin' to keep it.
<3

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej! Jag har röstat 5 poäng på dina skor på nelly.se. Hoppas du vill rösta på mina! Länk finns på bloggen!

2010-08-11 @ 21:33:42
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0