Då va man här igen då

Äntligen, äntligen tillbaka. Alltså här. Bloggen. Söderhamn i sig är väl inte så mycket att längta till. Jag bor här, jobbar här, har vänner och familj här, men det hade jag lika gärna kunna haft nån annan stans :P

Den enda lediga veckan på sommaren har spenderats i Norrflärke utanför Örnsköldsvik tillsammans med Gs familj och släkt. Kort sammanfattat: Mat, uppsättning av ny panel på huset, loppis, bad, bröllop, myskvällar, regn och lite lite sol. Blev dessutom en skaplig shoppingrunda i staden. Mina ögon glodde stora av beundran när jag höll i en mörkblå drapperad klänning av Filippa K. Åh om man hade råd.

G har lyckats införa en tradition som jag valt att kalla för "när jag får lön- present", alltså JAG. När JAG får lön. Inte han. (Hur har han lyckats med det, tro?) Deo-stick från Calvin Klein. Inte illa. Men idag, under mitt täcke, fann jag väldens gulligaste överkast som passar perfa till min kudde på sängen. Han hade visst hunnit köpa det idag innan han och hans mor och far syrde vidare mot Östersund till nästa stuga. Fler presenter åt världen! Materiella ting, men hej vad de kan uttrycka såndär supergullig gullighet som gör en på sånt bra humör :)

Nu börjar matlådor och springturer igen. Och jag måste få snacka av mej med lite mumsiga vänner snart! ;) Och lägenheten. När ska den bli klar?

Ojojoj... hemma är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0