Bye bye teen-age

Ett sammanfattande ord för 7 år i ens liv där det garanterat kommer att ha hänt mest saker på kortast tid. Tonåren har kommit till sitt slut. På resan från trettton till nitton har jag hittat egenskaper hos mig själv och landat i vem jag är. Jag har kommit under fund med att man inte håller sig smal per automatik längre och att allt man kunde lassa över på mor och far måste man nu bära på sina egna axlar. När man fyller 18 är man myndig, men jag ser mer 18 och 19-års åldern som 2 år där man får prova på vuxenlivet. Nu är man enligt staten tillräckligt vuxen och mogen för att kommer in genom dörrarna på systembolaget och därför kan klassa sig som en riktig medborgare! Körkortet har vilat i plånboken i 2 år även om varken mormors soptunna, nån annan bil och mammas bil inte är helt buckelfria...

"Det går bara utför". "Nu är det bara 20 år kvar till 40",säger vissa. Och jag kan väl inte direkt säga att jag inte är ung längre. Kära nån! Man är väl "ung" fram till 30? Men det beror alltid på vem man frågar. Om jag skulle varit 13, som det första året i min tonårsperiod, skulle jag säga att 20 var skitgammalt och för att inte tala om 30 då!

Men så länge man tänker mer på framtiden än på det som har varit tycker jag att man ska kalla sig ung! Nu börjar vi på ett nytt kapitel i mitt liv och på min blogg, och hamnar i en ny åldersgrupp hos x-trafik: Ungdom/studerande 20-25 år.

Beautiful life, please keep on rockin'

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS igen! Jag är säker på att de fem närmsta åren kommer flyga fram i samma roliga stil som de senaste fem. Saknar dig tjejen, ha så kul i helgen :) Och i sommar ses vi! <3

2010-04-22 @ 10:51:16
URL: http://joannling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0