Stenö, skattjakten och brännbollen

Nu är studentveckan i full gång, eller snarare, börjar gå mot sitt slut (suck). Dagarna bara rullar på, och jag som räknat ned sedan ett halvår tillbaka till morgondagen: STUDENTEN! :D

I måndags var alla på SP ute hos Fredrik på förfest. Väldigt lyckat! Sedan drog vi till Stenö och umgicks och hade kul trots kylan... brr.


Tisdagen började med skattjakt och klassen lyckades hitta goflset, nudister, helikopter, använd kondom, soffa, Stellan, ett emo, whiteboard- tavla och mycket annat! På kvällen var vi i Pekkas otroliga hus och sedan spenderades kvällen på berget.


Idag var det brännboll. Vilken laganda! :D Dessutom fick vi reda på att vi vunnit skattjakten! Detta är historiskt. Åkte dock ut i brännbollsfinalen mot byggarna som var ihopsatta med el. Dom bara tog lyror hela tiden... hmf. Våran klädsel lyckades ändå förvirra dem rejält eftersom vi smälte in så bra i omgivningen.. Fredrik satsade rejält på utstyrsel. Eloge!



Imorrn är dagen man sett fram emot enda sedan man tog sitt första kliv in i gymnasietiden. Man tänkte att det ju var så långt till studenten och så många prov och lektioner att gå igenom. När jag sitter här blir jag faktiskt lite rädd. Ska tiden gå såhär fort hela livet? Och har den tiden jag bara ville skulle ta slut ändå varit den bästa i mitt liv? Ja, jag är bannemig säker på det! Såå många vänner man inte kommer se. Nu väntar bara det okända. Aldrig mer ska jag komma tillbaka till Staffangymnasiets trygghet och välbekanta korridorer. Det är med stolthet jag ska stå på trappan imorrn och sjunga tillsammans med min, trots allt, underbara klass. Tänk att vi klarade det. Men tårarna kommer rinna. Av glädje eller sorg, det får vi se imorrn.

~¨Det enda vi kan ångra när vi blir äldre, är att vi inte gav tillräckligt mycket av oss själva¨~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0