It's all about Costa Rica

Orken börjar sakta komma tillbaka och jag sätter mig in i reseplaner. Har inte skrivit nästan nånting om min back-packing resa. Hursomhelst är tanken att jag och Gustaf i september ska åka till Costa Rica och bla. jobba. Sedan flyger vi till Domenikanska Republiken och tar oss vidare bland de karibiska öarna.

Vi har gått med i en organisation, WWOOF (World Wide pooprtunities on Organic Farms), och på så sätt fått kontaktuppgifter till olika ställen där man kan få mat och husrum mot några timmars arbete per dag (lediga helger). Exempelvis kan man få arbetsuppgifter som; plocka äpplen, kakao, ananas, kaffe eller dyl, sköta om djur, bygga saker, vattna, plantera. Ja sånnadär bra saker som är ekologiska. Detta sätt att volontära, via WWOOF, finns över hela världen! Det kan vara svårt att hitta volontärsjobb som man inte måste betala för, konstigt nog.. Men på de flesta ställen är det gratis, förutom arbetet. Låter iaf supermysigt. Många skriver att de järna tar med en på utflykter till stränder, vattenfall, ut i djungeln eller upp i bergen. Och många uppmuntrar till att besöka närliggande områden på egen hand. Så det kommer nog inte kännas som ett jobb och att man är fast på nåt vis, det kommer kännas som semester! :D

     

Dock läste jag att när man är i Costa Rica måste man ha en biljett nånstans ut ur landet så att de vet att man inte tänker stanna olagligt :S Vi som tänkte åka lite hit och dit bäst vi känner för det. Men nu måste vi nog boka biljetten till Domenikanska redan innan vi ens lämnat Sverige.. Jaja, får se. Vaccineras ska jag också. Mamma ska skriva ut sprutorna så att hon kan sticka mig. Bäst så :) jag måste bara bli frisk först..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0